- This topic has 0 תגובות, משתתף 1, and was last updated לפני 3 שנים, 4 חודשים by .
-
דיון
-
שלום רב:
נשאלתי על ידי אחת המשתתפות כיצד מתאימים מוטיבים לתפקודים יותר נמוכים.
כפי שהסברנו רמת הסימבוליזציה צריכה לרדת , אורך הסיפור קצר, שאלה קונקרטית ויציאה למשימות ברמת תיווך מוגברת ( ראו שיעור "יציאה למשימות".) עדין להתייחס לשלבים.
להלן כמה רעיונות על פי שלבים
- שופי מגיע ליער חדש. הוא רוצה להכיר חברים חדשים ביער החדש. בואו נעזור לו להכיר. משימות לדוגמא: המחזות לתרגול טקסים: איך קוראים לך? מה אתה אוהב לאכול? יצירה: צביעת שבלונות של ינשוף. מריחת בצק, מדבקות ועוד
- ביער החדש שופי יוצא לטייל כדי להכיר. פתאום יורד גשם. ילדים אתם מוכנים לבנות לו מחסה? קן על העץ? כדי שלא יירטב? משימות: הכנת בית עם קופסת נעליים. ציור על דף כדי לקשט את קופסא ( כל ילד על דף אחד ומדביקים על דפנות הקופסא). תנועה במרחב: מסתובבים עם מוזיקה. כשאומרים "יורד גשם" נכנסים מתחת למחסה ( שולחן, בד)
- שלב 2: דוגמאות: סיפור קצר עם סערה קונקרטית: יש סערה, רוח חזקה. בואו נאסוף את העלים, נצייר רוח ( שירבוט), נצבע עלים, נפזר עלים על הרצפה ונאסוף אותם..עוד דוגמאות לשלב 2: להקה של ציפורים שרה חזק מידי, בואו נרגיע אותה. או : גמד קטן ושובב נעלב על משהו ועושה בלגנים ביער ( הופך את הכל, את הכיסאות, את השולחנות. איך נעזור לגמד להירגע? איך נסדר את הכל?
- שלב 3: תרחישים : הקוף ביער רוצה להזמין פיצה. איך מכינים פיצה? ( כל אחד רוצה תוספת אחרת). או: הג'ירפה ביער רוצה לטייל בים . איך נתכונן לים? תרחישים אחרים: יציאה לפיקניק, הכנת מסיבת יום הולדת, ביקור בגן חיות. בכל הסיפורים שאלה לגבי איך נעשה זאת, מה כל אחד יעשה? משימות מובנות. אפשר להביא מוטיב של פינה קסומה. החיות מצאו ביער פינה קסומה ויפה בין העצים לכל מי שרוצה להיות חבר טוב. איך נקשט אותה? הכנת בית משותף לקבוצה ( מאוד חשוב!) עם בדים , מתחת לשולחן משותף. יוצרים על בריסטול גדול. שימוש בהקלטות , תנועה ומוזיקה. לדוגמא: נקליט איך קוראים לשליח של הפיצה – שליח בוא! תביא את הפיצה!) או בכל רמה מילולית אפשרית. אם אין מילוליות אז עם תת"ח. בסיכום: החשיבה של המנחה צריכה להתאים לרמה הקוגניטיבית והתקשורתית של הילדים, העקרונות התיאורטיים נשמרים.